Van az intézményedben olyan dokumentum, amely a gyerekekkel szembeni bántalmazás megelőzését és kezelését segíti?
Mindenki számára könnyen elérhetőek a szervezeti dokumentumok (pl. szmsz, házirend)? A gyerekek szempontjából fontos anyagokból létezik számukra is jól érthető, “gyerekbarát” verzió?
Szoktatok beszélgetni a gyerekekkel a kortárs bullyingról?
Szoktatok beszélgetni a gyerekekkel a jogaikról és a kötelezettségeikről?
Tudják a gyerekek, a szülők és a kollégáid is, hogy kinek és hogyan jelezhetnek akkor, ha felmerül bennük a gyerekbántalmazás gyanúja?
Kapnak elegendő képzést az intézmény munkatársai arról, hogy mit jelent a gyerekek biztonsága?
Közzétesz az intézmény a nyilvános felületein olyan fényképet vagy tartalmat, amiről a gyerekek nem tudnak, nem szeretnének közzétenni, vagy aminek bármilyen szempontból negatív hatása lenne rájuk nézve?
Az intézmény odafigyel a gyerekek véleményére, amikor olyan döntést hoz, amely a gyerekeket közvetlenül is érinti?
Tudják a gyerekek név nélkül is jelezni valakinek, ha ők, vagy egy társuk rosszul, vagy veszélyben érzi magát?
Könnyen tájékozódhatnak a szülők és mások is a gyerekek védelmét biztosító szabályokról a szervezet honlapján vagy más nyilvános felületein?
Van az intézményben olyan személy/csoport, akihez a gyerekek védelmével és biztonságával kapcsolatos kérdésekkel lehet fordulni, és akik koordinálják az esetek kezelését?
Tudják a kollégáid, hogy mit kell tenniük akkor, ha azt gondolják, hogy egy gyereket valamilyen sérelem ért akár otthon, akár az intézményben dolgozó felnőttek, vagy az odajáró gyerekek részéről?