Szoktatok beszélgetni a gyerekekkel a jogaikról és a kötelezettségeikről?
Tudják a gyerekek, a szülők és a kollégáid is, hogy kinek és hogyan jelezhetnek akkor, ha felmerül bennük a gyerekbántalmazás gyanúja?
Az intézmény odafigyel a gyerekek véleményére, amikor olyan döntést hoz, amely a gyerekeket közvetlenül is érinti?
Szoktatok beszélgetni a gyerekekkel a kortárs bullyingról?
Van az intézményben olyan személy/csoport, akihez a gyerekek védelmével és biztonságával kapcsolatos kérdésekkel lehet fordulni, és akik koordinálják az esetek kezelését?
Tudják a kollégáid, hogy mit kell tenniük akkor, ha azt gondolják, hogy egy gyereket valamilyen sérelem ért akár otthon, akár az intézményben dolgozó felnőttek, vagy az odajáró gyerekek részéről?
Kapnak elegendő képzést az intézmény munkatársai arról, hogy mit jelent a gyerekek biztonsága?
Van az intézményedben olyan dokumentum, amely a gyerekekkel szembeni bántalmazás megelőzését és kezelését segíti?
Mindenki számára könnyen elérhetőek a szervezeti dokumentumok (pl. szmsz, házirend)? A gyerekek szempontjából fontos anyagokból létezik számukra is jól érthető, “gyerekbarát” verzió?
Könnyen tájékozódhatnak a szülők és mások is a gyerekek védelmét biztosító szabályokról a szervezet honlapján vagy más nyilvános felületein?
Közzétesz az intézmény a nyilvános felületein olyan fényképet vagy tartalmat, amiről a gyerekek nem tudnak, nem szeretnének közzétenni, vagy aminek bármilyen szempontból negatív hatása lenne rájuk nézve?
Tudják a gyerekek név nélkül is jelezni valakinek, ha ők, vagy egy társuk rosszul, vagy veszélyben érzi magát?